آهن آلات, ناودانی

انواع ناودانی های فولادی

انواع-ناودانی-فولاد-بیوک

انواع ناودانی های فولادی

انواع زیادی از ناودانی های فولادی وجود دارد که می توان آنها را در طول فرآیند رولینگ شکل دهی،شکل داد. اشکال و ابعاد مورد نیاز در یک ناودانی با توجه به نیازها و الزامات برنامه ای که قصد دارید در آن استفاده کنید تعیین می شود.
در اینجا رایج ترین انواع ناودانی های فولادی که می توانید از یک تولید کننده فولاد تهیه کنید آورده شده است:
ناودانی های فولادی U – به دلیل شکل “U” نامگذاری شده است، از یک صفحه عمودی گسترده و دو فلنج(لبه) مخروطی تشکیل شده است. این نوع ناودانی فولادی عموما برای ناودانی های فلزی سازه ای و ناودانی های معماری استفاده می شود.
ناودانی های فولادی C – شکل رایج دیگری از ناودانی های فلزی، این یکی از نظر شکل شبیه به نوع ناودانی فولادی U است، با این تفاوت که به جای فلنج های مخروطی، دو فلنج موازی دارند. آنها اغلب به عنوان پشتیبان برای ساختمان ها، دیوارها، سقف ها و بادبندها استفاده می شوند.
ناودانی های فولادی Z – که اغلب به عنوان پرلین نامیده می شوند، این ناودانی های فولادی اغلب در ساخت و سازها و همچنین پروژه های DIY استفاده می شوند. می توانید آنها را در قالب بندی، پشتیبانی (ساپورت)و کاربری های مشابه پیدا کنید.
ناودانی فولادی کلاهی – این ناودانی فولادی دارای دو فلنج افقی به سمت بیرون و دو فلنج عمودی است که تصویری شبیه به کلاه ایجاد می کند. این فرم و شکل آنها را برای قاب بندی سقف عالی می کند.
ناودانی فولادی J – این شکل با بلندتر کردن یکی از اضلاع ناودانی فولادی نسبت به دیگری به دست می آید. آنها در طیف گسترده ای از اندازه ها هستند و می توانند برای رفع نیازهای پروژه خاص طراحی شوند. رایج‌ترین شکل‌های ناودانی J عبارتند از ناودانی بدون لبه، ناودانی لبه‌دار و آن‌هایی که قسمت صافی دارند که می‌توان آن‌ها را پیچ یا میخ کرد و کاربرد بسیار زیادری در پوشش های سقفی دارند.

ناودانی U

ناودانی J

ناودانی با شکل j - فولاد بیوک--

ناودانی Z

ناودانی z - فولاد بیوک

ناودانی C

ناودانی c - فولاد بیوک

ناودانی کلاهی

ناودانی کلاهی - فولاد بیوک

کاربرد ناودانی های فولادی

ناودانی های فولادی کاربردهای زیادی دارند، از منازل گرفته تا ساختمان های صنعتی و سازه های فلزی دیگر. برخی از کاربرد های رایج عبارتند از:
– ساختن دیوارها برای انبارها، گاراژها و سایر سازه های مشابه، که در آنها به طور مشابه با ناودانی برای تحمل بار عمودی ساختمان نصب می شوند.(در نقش ستون های باربر)
– به عنوان نقاط اتصال برای سایدینگ ها، مانند ورک فریم. در اینجا، آنها به صورت افقی از یک قطب به قطب دیگر اجرا می شوند تا یک بازوی اتصال برای تکمیل دیوارهای خارجی و داخلی ایجاد کنند.
– به عنوان تیرهای برای سقف های سبک، جایی که از لبه بام تا پشته کشیده می شوند و برای عرشه سقف پشتیبانی می کنند.
– به عنوان فلز پشتیبان برای سقف های سنگین، که در آن کانال های فولادی به صورت عمود بر بالای تیرهای تیر الکتریک نصب می شوند. این باعث می شود که فضاهای بین تیرها پل شود و به آنها اجازه می دهد تا فاصله بیشتری از هم داشته باشند، در حالی که نقاط اتصال را برای عرشه سقف ایجاد می کنند.
– به عنوان قاب های محکم برای پنجره ها و درها. ناودانی ها در چهار قسمت با اتصالات میتر در هر انتها متصل می شوند تا سطحی صاف در دهانه ایجاد کنند که می توان در یا پنجره را روی آن نصب کرد.
– برای پشتیبانی از تیرهای چوب سخت در یک ساختمان با اسکلت چوبی زمانی که به استحکام بیشتری نیاز است. یا تیر چوبی در یک ناودانی فولادی بزرگ قرار می گیرد یا ناودانی های فولادی در پایین تیر موجود برای افزایش استحکام آنها اضافه می شود.
– ساخت قاب ماشین. ریل‌های قاب اولیه که از انتهای خودرو کشیده می‌شوند معمولاً از ناودانی فولادی سنگین ساخته می‌شوند. مهاربندها و سایر اجزای ساختاری از ناودانی های فولادی سبک تر ساخته شده اند.
– در ساخت تریلرها مانند تریلرهای جعبه ای، تریلرهای مسافرتی و حتی وسایل نقلیه تفریحی
– در ساختمان های تجاری و صنعتی، جایی که آنها به همراه تیرهای L و سایر قطعات فولادی سازه ای نصب می شوند. در این ساختارها می توان از آنها به عنوان گل میخ، مهاربند، بند و تیرچه استفاده کرد.
– همچنین می توان از آن ها برای نرده ها، خرپاهای پل، نرده های محافظ، نرده پله ها و سایر سازه های مشابه در ساختمان ها استفاده کرد.
ناودانی های فولادی یک محصول فولادی بسیار منعطف و همه کاره است که کاربردهای زیادی در پشتیبانی سازه ای دارد – هم در کاربردهای سبک و هم در کاربردهای سنگین.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *