واحد طراحی و ساخت فولاد بیوک 1

طراحی صنعتی حاصل آشنایی با صنعت و ترکیب آن با هنر ، کارآمدی و شناخت بشر و نیاز اوست پس لازم است کسانی باشند که با تسلط به طراحی و توجه به جنبه های هنری آن و همچنین آگاهی درست و مکفی از علوم مرتبط با صنعت با طرح ها و ایده های جدیدی که ارائه می دهند، پاسخ نیازهای بشر را از ذهن به واقعیت تبدیل کنند. همانگونه از این تعریف مشخص است دایره طراحی صنعتی بسیار گسترده و بسیط است لذا نمی توان این ادعا را داشت که یک طراح صنعتی قادر به طراحی در همه زمینه ها باشد  .

 

طراح صنعتی ممکن است در کنار دانش هنری طراحی، با توجه به زمینه تخصصی مورد علاقه خود، اطلاعات زیادی در زمینه مواد، مکانیک، برق و کامپیوتر، کنترل، پزشکی و حتی دانش های علوم انسانی نظیر روانشناسی، جامعه شناسی و اقتصاد داشته باشد. طراحی صنعتی به عنوان یک رشته و شغل مخلوطی از علم و هنرست. هر یک از دو رکن علم و هنر جایگاه ویژه ای دارند که با حذف هر کدام، روند طراحی صنعتی ناتمام خواهد ماند و نتیجه کار یا به سمت صنعت صرف منحرف شده و یا به سوی هنر صرف.

و این را می توان آفتی انگاشت برای این رشته و فعالین این رشته که در ورطه عدم توازن میان علم و هنر افتاده و اقدام به خلق طرحی ناکارامد به لحاظ فنی و صنعتی می کنند و ایده ای را توسعه می دهند که صرفا زیباست و امکان تولید را هم ممکن است نداشته باشد و یا اینکه طرح ایجاد شده به طور کامل جنبه فنی و صنعتی داشته و هیچگونه زیبایی و تطابقی با روحیات و خلقیات مصرف کنندگان ندارد که در هر دوی این موارد طرح و محصول به وجود آمده با شکست ومواجه می شود.

واحد طراحی و ساخت فولاد بیوک 2

شرکت فولاد بیوک با آگاهی نسبت به این موضوع بسیار مهم و تاثیر گذار اقدام به نوعی نو آوری در این زمینه نموده است و با ایجاد یک سه گانه مفید در راستای حل این مشکل گام برداشته است این مثلث دارای سه رکن اساسی است رکن اول بهره گیری از هنر و هنرمندان و طراحان با دید هنری ، رکن دوم بکارگیری صنعت و طراحان آشنا با صنعت و تکنولوژی های جدید و کارآمد است و رکن سوم که حلقه مفقوده اکثر قریب به اتفاق طراحی ها و محصولات کشور است بهره گیری مجربین و متخصصین ساخت و فرایندهای ساخت و تولید قبل از ارائه طرح نهایی است که این امکان را به مجموعه ما داده است  که در زمانی معقول و با کمترین هزینه سعی و خطایی که متاسفانه روش امروزه صنعت ناکارآمد و نا بهره ورماست و قبل از مواجهه با معضلات و مشکلات ساخت و محصول در حین و پس از تولید اقدام به نوعی شبیه سازی و امکان سنجی همه جانبه در مورد یک محصول در حین ساخت و پس از تولید نماید که در واقع می توان با این روش دو کلمه طراحی و ساخت را به یکدیگر پیوند داد و در این مهم مجموعه فولاد بیوک ازتمام امکانات خود بهره می گیرد تا جوانان و متخصصین تازه کار در نوعی فرایند آموزشی در کنار متخصصین و مجربین هر بخش از صنعت علاوه بر کسب تجربه بتوانند تراوشات ذهنی و نوآوری خود را محک بزنند و بدون هزینه های سرباره گزاف توسعه دهند .

واحد طراحی و ساخت فلاد بیوک 3

شما با ثبت درخواست خود می توانید از خدمات مشاوره رایگان پانزده دقیقه ای کارشناسان این شرکت در هر یک از زمینه های فوق بهر مند شوید.