آهن آلات, لوله

لوله و کوید

تاثیر کوید بر صنعت لوله فولاد بیوک

لوله و کوید

 

همه گیری COVID-19 باعث تغییر غیرمنتظره در بسیاری از صنایع، از جمله زنجیره تامین لوله های فولادی و فرآیندهای ساخت لوله شده است. از اواخر سال 2019 تا کنون، بازار لوله تغییراتی را تجربه کرده است که هم برای عملیات کارخانه و هم برای عملیات لجستیکی بسیار مخرب بوده است. و یک مشکل طولانی مدت در کانون توجه قرار گرفته است.

اکنون نیروی کار بسیار مهمتر از هر زمان دیگری است. همه‌گیری یک بحران انسانی است و اهمیت سلامت تعادل کار-زندگی-بازی را برای بیشتر افراد، اگر نه همه، تغییر داده است. جمعیت کارگران ماهر به دلیل بازنشستگی، ناتوانی برخی از کارگران برای از سرگیری مشاغل قدیمی یا یافتن مشاغل جدید در همان صنعت و بسیاری عوامل دیگر کاهش یافته است.

در اوایل همه‌گیری، کمبود کارگر عمدتاً در مراقبت‌های بهداشتی، خرده‌فروشی و سایر صنایعی بود که به مشاغل خط مقدم متکی بودند، در حالی که پرسنل تولیدی در مرخصی یا با کاهش شدید ساعات کار بودند. اکنون تولیدکنندگان در جذب و حفظ کارمندان با مشکل مواجه هستند و این شامل اپراتورهای با تجربه کارخانه لوله نیز می شود. لوله سازی تا حد زیادی یک کار عملی است که نیاز به تلاش شدید در محیط های غیر قابل کنترل به خصوص از لحاظ آب و هوا دارد. استفاده از تجهیزات حفاظت فردی اضافی (یعنی ماسک) برای کاهش عفونت و رعایت قوانین اضافی، مانند حفظ فاصله دو متری( فاصله قطری از دیگران)، باعث افزایش استرس در شغلی می شود که در حال حاضر خود استرس ، فشار و تنش زیادی دارد.

در دسترس بودن فولاد و هزینه فولاد خام نیز در طول دوره همه گیر تغییر کرده است. فولاد بزرگترین هزینه برای تولید اکثر لوله ها است. به عنوان یک قاعده کلی، فولاد 50 درصد از هزینه هر پایه خطی لوله را تشکیل می دهد. قیمت فولاد نورد سرد داخلی ایالات متحده تا سه ماهه چهارم 2020 به طور میانگین در سه سال حدود 800 دلار در تن بود. در اواخر سال 2021، قیمت ها به 2200 دلار در هر تن افزایش یافت.

همین افزایش تقریبا سه برابری قیمت ماده اولیه اساسی لوله کافیست تا نشان دهد که چه تاثیر عمیقی در قیمت تولید لوله و سایر فراورده ها و متریال فلزی بر اثر همه گیری بیماری کوید ایجاد شده است و بدیهیست که بازار و اقتصاد جهانی یک مقاومت بالا و دراز مدتی را برای تعدیل دوباره قیمت ها و بازگشت به یک روند منطقی و با شیب ملایم را تجربه خواهد کرد و همین عامل رشد ناگهانی و کم سابقه قیمت ها و نیز کمبود و گاهی نبود نیروی کارآمد و فنی و ماهر در فرایندهای تولیدی گذشته باعث ایجاد یک شوک عمیق در سیستم عرضه گردیده است که خود این عامل هم باعث تشدید رشد قیمت ها به شکلی باورنکردنی می گردد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *